Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Az éjszakánként átlagosan hat-nyolc óráig tartó alvás jobb életminőséget eredményez. A megközelítőleg ennyit alvó emberek életminősége jobb, és kisebb valószínűséggel süllyednek depresszióba - Vitamin magazin
részletek »

Mennyi alvásra van szükségünk?

A vitaminokra, a különböző ásványi anyagokra, és a nyomelemekre igen nagy szüksége van szervezetünknek. Egészséges életvitelünkhöz elengedhetetlen ezen anyagok bevitele. A Vitamin Tuti Magazin szeretne útmutatást nyújtani az egészséges táplálkozáshoz
Vitamin magazin
Itt vagy: Vitamin magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Mennyi alvásra van szükségünk?
Mennyi alvásra van szükségünk?
alvásszükséglet,álom,alváshiány
Az éjszakánként átlagosan hat-nyolc óráig tartó alvás jobb életminőséget eredményez. A megközelítőleg ennyit alvó emberek életminősége jobb, és kisebb valószínűséggel süllyednek depresszióba, mint azok, akik kevesebbet alszanak - olvasható egy aktuális tanulmányban. A kutatók ugyanakkor a kilenc óránál hosszabb alvást sem javasolják.
A tanulmány során 10 654 ötvenkét éves átlagéletkorú páciens adatait vizsgálták két éven keresztül. Az életkor, a nem, a rassz és a családi állapot tényezőinek beszámítása mellett információt gyűjtöttek az életminőségükről, depressziós érzéseikről és alvási időtartamukról.
Az Associated Professional Sleep Societies minneapolisi konferenciáján közzétett eredmények azt mutatták, hogy a hat-kilenc óra normális alvási időtartammal rendelkezők magasabb pontszámot értek el az életminőség skálán, és alacsonyabb pontokat a depresszió súlyosságát mérő táblázatban, mint a hat óránál kevesebbet, illetve kilenc óránál többet alvók.
A tanulmányt vezető Dr. Charles Bae, az ohiói Cleveland Clinic alváskutatója elmondta, az eredmények azért jelentősek, mert újabb információkat szolgáltatnak a megfelelő mennyiségű, átlagosan hat-kilenc órányi alvás szükségességéről.
Valószínűleg sokan tudják, hogy életminőségük romlik, ha nem alszanak eleget, de azt nem ismerik fel, hogy a túl sok alvás is negatív hatást gyakorolhat.
Hirdetés

A kutató szerint az alvásigény személyenként változhat, a legtöbb embernek hét-nyolc óra alvásra van szüksége éjszakánként ahhoz, hogy éber és kipihent legyen napközben.

A napi hét óránál kevesebb alvás hosszú távon - szó szerint - szívügyünkké válhat - ám a szívbetegség kialakulásának kockázata csak a nőket érinti, a férfiakat alig.

A szív- és érrendszeri megbetegedések felbukkanásának, a szívinfarktus és stroke rizikója nagyban függ naponta alvással töltött időtől - állítja egy nemrégiben megjelent tanulmány, amely az alvással mennyisége és a vérben található, gyulladásra utaló jelzések közötti összefüggéseket kutatta.

A londoni Warwick és College Egyetem tudósai összesen 4 ezer 600 nő és férfi legkülönbözőbb alvási adatait elemzték, majd megállapították, hogy különösen a nők reagálnak érzékenyen az alváshiányos állapotra.

A kutatók hangsúlyozzák, hogy már csekély mennyiségű deficit is elegendő ahhoz, hogy komolyabb következményei lehessenek.
A teszt során a napi nyolc órát alvó nők vérében jóval kevesebb olyan anyagot (úgynevezett interleukin-6-ot) találtak, amelyek szív- és érrendszeri megbetegedést vetítettek elő; ezzel szemben a csak egy órácskával kevesebbet szundítók szervezetében már aránytalanul nagynak bizonyult az interleukin-6 koncentrációja.
A napi mindösszesen öt órát pihenők ereiben emellett a kardiovaszkuláris elváltozásra utaló úgynevezett c-reaktív protein is jelentősen nagy mennyiségben volt jelen.

A tanulmányt jegyző Michelle Miller elmondása szerint az eredmények nem egyenes arányosságot mutatnak az alvási idő rövidülése és egyes betegségek kialakulásának kockázata között, mégis sokkal feltűnőbb, hogy a kevés alvás mennyire eltérő mértékben rejt veszélyeket a nők és férfiak számára.

(WEBBeteg - K.J., Lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)
http://www.webbeteg.hu/cikkek/sziv_es_errendszer/5136/alvashiany-es-szivbetegseg
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - alvásszükséglet,álom,alváshiány
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2012-07-19 08:24:57
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü